#1 2011-01-21 15:35:54

 -marcin2222-2222-

Rekrutant

8970241
Call me!
Skąd: Międzyrzecz
Zarejestrowany: 2011-01-21
Posty: 9
Punktów :   
WWW

Poradnik plemion

Oto poradnik dla początkujących.
Źródło: http://wiki.plemiona.pl/wiki/Poradnik:Taktyki





Pierwsze dni

Zatem chciałbym podać wam kilka moich pomysłów, którymi się kieruję...

1. Buduję tartak i cegielnie do 5 poziomu, a hutę do 3.

2. Polecam dla większej sprawności wybudować również dość szybko ratusz na 5.

3. Kiedy mamy już słabe, ale zawsze zaopatrzenie surowcowe i ratusz, budujemy koszary (w zależności od chęci, do 3 poziomu max.)

4. I dalej sprawa jest prosta: 1,2 budynki, reszta surowców w wojsko (piki na początek ) Tutaj można wybudować też trochę muru, a jeżeli widzimy, że ktoś chce nas atakować także schowek...

5. Przy ok. 20-30 pikach można zacząć farmić opuszczone wioski/innych graczy bez strat. I dalej kierować się zasadą z punktu poprzedniego.

6. W dalszej kolejności leci tartak, cegielnia, koszary, huta i reszta (w takiej kolejności ważności jak napisałem ).

7. Od ok. 200-300 pkt. polecam regułę ilość pkt = ilość wojska

Założyłem, że wszyscy są dość regularnie i często, więc nie wspomniałem o budowie spichlerza, jeżeli ktoś nie jest w stanie wykorzystywać surowców na bieżąco, niech podbuduje także i ten budynek, żeby nic się nie marnowało!

Przy tej metodzie zostaniemy prawdopodobnie z tyłu za innymi graczami w rankingu, ale to się już niedługo zmieni
Koniec ochrony - początek budowy lekkiej

Po starcie skończyliśmy mając mniej więcej:

Ratusz - 5 lvl

Tartak, Cegielnia - 10 lvl

Huta żelaza - 6-8 lvl

Koszary - 3-5 lvl

Kuźnia, Rynek - 1 lvl

Tak więc moim następnym celem (poza rozwijaniem się ekonomicznie) jest Stajnia. Wszyscy wiedzą, że lekka kawaleria jest najlepszą jednostką do szybkiego farmienia. Co prawda trochę droga, ale szybka i dużo łupu zbiera Niestety wymaga: Koszary (Poziom 5) - jeżeli jeszcze nie mamy, szybciutko dobudowujemy, nie zmarnuje się Kuźnia (Poziom 5) - trzeba wybudować Ratusz (Poziom 10) - pamiętajmy, aby najpierw zawsze budować ratusz, bo przyspieszy nam to budowę pozostałych budynków

Do rekrutowania lekkiej jazdy potrzeba nam stajni na 3 poziomie i zbadanej technologii w kuźni.

Podsumowując, w czasie dążenia do lekkiej kawalerii, polecam cały czas rozbudowywać się ekonomicznie (Tartak, Cegielnia, Huta) tak, żeby wraz z początkiem lekkiej mieć min. poziomy 13/13/10, co pozwoli nam produkować koniki w sensownych ilościach Będziemy już mniej więcej w okresie, kiedy skończy się obrona, tak więc przyda się też mur (ok. 5 poziomu). Jak zwykle nie wspominam o Spichlerzu/Zagrodzie - wiadomo o co chodzi, budować kiedy potrzebne


Strategiczne położenie wioski

Trzeba się zastanowić nad strategicznym podłożem każdego z budynków. Oczywiście, okolica powinna kształtować twoją wioskę. Jakby to prościej ująć? Tak, że jeśli masz silną okolicę, to budujesz twoim priorytetem są inne budynki.
Ofensywna (silna okolica)

Czemu w silnej okolicy warto robić ofensywną wioskę? Bo jak niektórzy gadają, najlepszą obroną jest atak. I dlatego lepiej iść na atak, bo wtedy jak ktoś wyśle wojska, my odpowiemy im, rozbijemy obronę, i gość już nas pewnie nie zaatakuje, bo będzie robił obronę. Budynki na jakie warto stawiać:

    * koszary (topornicy)

    * stajnia (lekka kawaleria, ciężka kawaleria, konni łucznicy)

    * warsztat (tarany, katapulty)

    * kuźnia (potrzebna do budowy pałacu)

    * pałac (do przejmowania wiosek)

    * mur (mur musi być zawsze)

Defensywno-ofensywna (normalna okolica)

Przy normalnej okolicy warto iść w obie strony, rozbudowując budynki defensywne i ofensywne. Możemy w tym typie stawiać na obronę połączoną z wysokim levelem kopalni, lub na wioskę rozbudowywaną równomiernie. Budynki na jakie warto stawiać:

    * koszary (pikinierzy, miecznicy, topornicy, łucznicy)

    * stajnia (lekka kawaleria, ciężka kawaleria, konni łucznicy)

    * mur

    * kopalnie (tartak, cegielnia, huta żelaza)

Podział wiosek na ofensywne i defensywne

Ofensywa (główny OFF):

6000-toporników 2500-lekkiej kawalerii 500- łuków na koniach 300-taranów 30-katapult 10-zwiadów

Ofensywa (równoważona plus tarany na mur):

8000 toporników 2700 lekkiej jazdy 300 taranów (większa ilość ma znikomo większą skuteczność, a zabiera tylko miejsca w zagrodzie, mniejsza ma znacząco mniejszą skuteczność)

Ofensywa (nastawiona na piechotę, bez taranów):

Topornicy 10000 sztuk (bądź więcej) Lekka kawaleria 2500 sztuk 4 szlachciców

Ofensywa (nastawiona na koniki, bez taranów):

Topornicy 8000 sztuk Lekka jazda 3000 sztuk (bądź więcej) 4 szlachciców

Defensywa (mieszana):

Pikinierzy 6000 sztuk Miecznicy 6000 sztuk Ciężka jazda 1400 sztuk

Defensywa (piechota):

Pikinierzy 10200 sztuk Miecznicy 10200 sztuk

Defensywa (kawaleria):

3400 ciężkiej jazdy

Wioska zwiadowcza:

3000 pik 3000 mieczy 7200 zwiadu

Posiada podstawową obronę, która zawsze się przydaje i wystarczającą ilość zwiadu, do przebicia się przez zwiadowców wroga. Kiedy mamy większą ilość wiosek, możemy pozwolić sobie na wioski wyłącznie ze zwiadowcami.

Z wojskiem można kombinować, ale te kombinacje wydają się być jednymi z rozsądniejszych biorąc pod uwagę doświadczenia własne. Pamiętajmy zawsze, że od tego trzeba odliczyć (bądź doliczyć) miejsca w zagrodzie na szlachtę. Poza tym większa ilość toporów częściej zdaje egzamin, niż kombinacja z kawalerią, aczkolwiek obie się mocno przydają w działaniach na szerszą skalę.
Ataki Czyszczące

Atak czyszczący jest to atak polegający na oczyszczeniu wrogiej wioski (którą chcemy przejąć) z wojska.Atak ten składa się zazwyczaj z toporników i lekkiej kawalerii (czasem i taranów).Atak czyszczący wchodzi zazwyczaj parę sekund przed atakiem szlachtą, przez co umożliwia bezproblemowe przejęcie wioski. Nieraz nie wystarcza jeden atak, aby pokonać obronę wroga, dlatego za każdym razem powinno się skorzystać z symulatora w placu, aby określić, czy dany atak jest wystarczająco silny. Aby zwiększyć efektywność ataków, powinno się najpierw atakować z taranami, w celu zniszczenia murów przeciwnika i osłabieniu jego obrony.
Zdobywanie Punktów

Moim zdaniem najlepszym sposobem na zdobywanie punktów jest przejmowanie wiosek. Najlepiej od razu zacząć przejmować wioski już zajęte przez kogoś. Przejmować barbarek się nie opłaca bo i tak nikt ci ich nie ukradnie. Lepiej zająć wioskę z 3 k pkt daleko od nas niż 500 pkt w zasięgu ręki.

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.minecraftreal.pun.pl www.sushmitasen.pun.pl www.rezydencja-surykatek.pun.pl www.klasa2c.pun.pl www.andeeriawow.pun.pl